Control unleashed
Control unleashed
Jag måste bara rekommendera "control unleashed" av Leslie McDevitt!
Den handlar om reaktiva hundar och olika övningar som hon använder för att få dem att fokusera på sin ägare istället för allting annat. Hon jobbar främst med agilityhundar, men hennes "CU"-övningar (som hon kallar dem, jag antar att det blir "see you") kan lätt översättas till vardagslydnad och tävlingslydnad.
Jag har MÅNGA böcker, och denna gav mig superbra verktyg att jobba med som jag inte fått någon annanstans.
Snart blir det "CU"-klasser nere i Skåne, om jag får som jag vill!
Den handlar om reaktiva hundar och olika övningar som hon använder för att få dem att fokusera på sin ägare istället för allting annat. Hon jobbar främst med agilityhundar, men hennes "CU"-övningar (som hon kallar dem, jag antar att det blir "see you") kan lätt översättas till vardagslydnad och tävlingslydnad.
Jag har MÅNGA böcker, och denna gav mig superbra verktyg att jobba med som jag inte fått någon annanstans.
Snart blir det "CU"-klasser nere i Skåne, om jag får som jag vill!
-

zaza - Inlägg: 647
Re: Control unleashed
vad kul att höra:) har varit sugen på den boken ett tag:)
- elin
Jag gillar också boken och hade gärna kommit till Skåne om det inte vore så långt. Vore kul att träna med någon fler som läst boken. Jag använder verktygen i jaktträningen och det fungerar jättebra. Kan också varmt rekomendera boken.
Tina
Tina
-

Tina - Inlägg: 1385
Låter spännande!
Var köper man den
Var köper man den
-

kikki - Inlägg: 23
kikki skrev:Låter spännande!
Var köper man den
http://www.canis.se
Jag beställde den idag. Tillfälligt slut på lager så det tar väl ett tag innan jag får hem den.
-

Barbara - Inlägg: 233
Kjøpte boka før jul i fjor (mener jeg) og har brukt mange av øvelsene til litt forskjellig. Er veldig fornøyd!
Anbefales:)
-trent av en aussie
- Maije
Kan bara hålla med föregående talare! Det är en väldigt bra bok, speciellt om du har en hund av reaktiv sort! Jag har tänkt om angående en hel del i min hunds liv sedan jag läste den boken och om det blir några kurser av den typen - LET ME KNOW!!
- Mill
Jag ska prova en specialvariant på CU-klass i höst, Morreklass för reaktiva/aggressiva hundar. Det ska bli spännande!
Mill, det ska bli kul att utbyta träningsidéer i oktober!
Mill, det ska bli kul att utbyta träningsidéer i oktober!
-

zaza - Inlägg: 647
Jag har helt enkelt inte råd att köpa alla intressanta böcker... Finns det nån artikel om CU-övningar på nätet? Eller orkar nån av er förklara lite kort
?
-

SannaM - Inlägg: 263
Hmmm, då får jag nog införskaffa mig den boken också....
- Marta