Klickerträning

av klickertränare, för klickertränare

Klickerhelg gbg 31/5-1/6 *NY*

Här samlar vi information om diverse olika träffar som vi själva vill arrangera i våra närområden.

Klickerhelg gbg 31/5-1/6 *NY*

Inläggav bacillen 02 apr 2008 12:09

Jaha.. 31 maj - 1 juni
Nu börjar det kännas närmre ju, så jag tänkte vi kollar lite på hur vi vill ha det.
Jag har talat med vandrarhemmet/campingen på Tånga hed Vårgårda
http://www.vastsverige.com/templates/product____1421.aspx?prodId=49610

Där kostar det 180 kr/dygn/person i ett dubbelrum. Ett enkelrum kostar 245 kr/dygn
Tältplats kostar 150 kronor/tält
Hundarna är förstås välkomna i husen. Det finns ett pentry och TVrum i alla hus.

Det finns gräsplaner att hyra, de kostar från 450 kronor/dygn. Jag antar att det borde gå att vara ute på heden och träna också, den är ju ganska platt. Jag kan åka dit och reka lite ;)
På heden finns också stor inhägnad att rasta hundar i.

Vad tycker ni?
Ska vi vara på Tånga hed?
Vi behöver väl inom en relativt snar framtid bestämma hur många vi blir...
Vill vi starta fredagkväll eller lördagmorgon?? (jag träffas gärna redan fredagkväll)

Många frågetecken blev det! :D
save the earth-it's the only planet with chocolate

Kråkas flygturer
Användarvisningsbild
bacillen

Re: Klickerhelg gbg 31/5-1/6 *NY*

Inläggav BenganBus 03 apr 2008 19:55

Jag måste bara kolla med alla er först. Det är så att min hund inte kommer kunna träffa/umgås med andra hundar.
Jag vill gärna hänga med, men då är det bara för att träna killen på att se andra hundar på ett långt avstånd och kunna träna.
Ni får ju självklart säga ifrån om någon tycker det blir för jobbigt med en sådan hund. :oops:
Användarvisningsbild
BenganBus

Inläggav bacillen 03 apr 2008 21:51

Min hund kan heller inte umgås med andra hundar. Det är koppel och inte närkontakt som gäller för henne.
Det kommer att gå väldigt bra!
Ni är förstås välkomna!

Kråkas flygturer
Användarvisningsbild
bacillen

Inläggav LinaS 04 apr 2008 09:11

Jag tycker det låter skitabra jag, alltihop :) Har stämt av med familjen ordentligt nu, så vi kommer :)

Jag och Riva här på forumet kommer boka in oss i ett dubbelrum - du hade inte tänkt ta hand om alla bokningar väl Bacill? Det sköter var och en på egen hand?

Jag kan även tänka mig att hyra plan - blir ju billigt när vi verkar vara så många som kan dela på det? Men heden går förstås lika bra om det funkar...

Jag kommer absolut ner på fredagen.

Vad roligt det ska bli!! :D
Har ny blogg på mixr.se:
http://www.mixr.se/blog/user/30
Användarvisningsbild
LinaS

Inläggav bacillen 04 apr 2008 12:17

Ja det är klart det är bättre att alla bokar själva, smart LinaS ;) :D

Jaa det ska bli superkul!! Vi längtar, Krax och jag :D

Kråkas flygturer
Användarvisningsbild
bacillen

Inläggav pertoyra 04 apr 2008 19:00

Jag kommer nog att vara i Göteborg den tiden för exjobbet men utan hund, men man kanske komma ändå?

Jag kommer dock bo hos min bror i Kåltorp i Göteborg, går det på något vettigt sätt att komma ut till Tånga Hed utan bil?
Användarvisningsbild
pertoyra

Inläggav Harriet 06 apr 2008 19:41

Jag får tyvärr hoppa av som det ser ut nu. :( Jag är borta hela helgen innan för då ska jag på kurs för Memea Mohlin :) Jag har inte avskrivit detta helt men räkna inte med mig förrän ni hör annat. ;) Jag vill så jättegärna komma
A friend of yours, a Curly of course.
http://www.ladusvalans.se
Användarvisningsbild
Harriet

Inläggav Madelen 09 apr 2008 11:19

Jag vill vara med fortfarande :D . Liksom Lina så tycker jag också att vi kan hyra plan om det blir så många som är intresserade som i den förra tråden (var är ni?).

Jag vill ha någon att bo med! Någon som kan tänka sig att hyra med mig och Kiwi?
Användarvisningsbild
Madelen

Inläggav jeno 09 apr 2008 18:10

Jag tror att jag kan, men jag ska kolla lite först innan jag kan säga säkert. Dessutom vet jag inte riktigt med bokning eftersom det ligger ungefär där Sota kan tänkas börja löpa :(

Skulle det finnas möjlighet att få åka med någon från någon närliggande tågstation/busshållplats?
Användarvisningsbild
jeno

Inläggav Madelen 09 apr 2008 20:04

jeno skrev:Jag tror att jag kan, men jag ska kolla lite först innan jag kan säga säkert. Dessutom vet jag inte riktigt med bokning eftersom det ligger ungefär där Sota kan tänkas börja löpa :(

Skulle det finnas möjlighet att få åka med någon från någon närliggande tågstation/busshållplats?

Det spelar väl ingen roll om hon löper, eller fanns det någon regel för att hyra stuga? För jag kan väl inte tänka mig att man inte får komma för att hunden löper.

Jag har ju tik, vi kan ju hyra stuga ihop om du vill.

Vi kommer ju norrifrån men det kanske kommer någon nerifrån du kan hämtas av? Var är det du behöver hämtas ifrån?
Användarvisningsbild
Madelen

Nästa

Återgå till Träffar