Träningsgrupp i Skövde?
Träningsgrupp i Skövde?
Letar efter människor i Skövdetrakten som känner för att skramla ihop till en grupp och träna, allt från lydnad och bruks, till agility och freestyle. Har tänkt börja träna budföring med min hund och skulle vara trevligt att ha någon att skicka honom till, om inget annat.
Bor i centrala Skövde (tänk Resecentrum och Bolougner), men har busskort så vi tar oss runt.
Kör med uteslutande positiv inlärning och klicker, och inga hårdryckningsmetoder eller Cesar Milan. Skulle vara roligt att ha lite folk att träna och prata hund med.
...de som inte känner för att träna kan ändå höra av sig; störningar i form av andra hundar och människor är alltid lika uppskattat.
Bor i centrala Skövde (tänk Resecentrum och Bolougner), men har busskort så vi tar oss runt.
Kör med uteslutande positiv inlärning och klicker, och inga hårdryckningsmetoder eller Cesar Milan. Skulle vara roligt att ha lite folk att träna och prata hund med.
...de som inte känner för att träna kan ändå höra av sig; störningar i form av andra hundar och människor är alltid lika uppskattat.
- stillme
Re: Träningsgrupp i Skövde?
Hej! Kul med fler Skövdebor med "rätt" hundtänk!
Vill du ha hjälp med figge till budföring så ställer jag gärna upp! Jag bor också i de centralare delarna och träffas gärna för lite träning eller rena promenader/störningsträning.
Vi har inte tränat så mycket på rena moment det senaste, lite GF, kantarellsök, vardags/allmänlydnad/hundmöten/löslydnad har det mest blivit. I vinter skall vi gå en Lkl1 kurs så vi har en hel del störningsträning att ta tag i tills dess....Hundmöten/koppelträning/utfall är väl det som jag har lagt mest tid och energi på att jobba med. Det vi skulle behöva träna på är hantering/hälsaträning och störningar över lag.
Vill du ha hjälp med figge till budföring så ställer jag gärna upp! Jag bor också i de centralare delarna och träffas gärna för lite träning eller rena promenader/störningsträning.
Vi har inte tränat så mycket på rena moment det senaste, lite GF, kantarellsök, vardags/allmänlydnad/hundmöten/löslydnad har det mest blivit. I vinter skall vi gå en Lkl1 kurs så vi har en hel del störningsträning att ta tag i tills dess....Hundmöten/koppelträning/utfall är väl det som jag har lagt mest tid och energi på att jobba med. Det vi skulle behöva träna på är hantering/hälsaträning och störningar över lag.
- Marta
Marta skrev:Hej! Kul med fler Skövdebor med "rätt" hundtänk!
Så roligt att höra!
Men det skulle vara jätteroligt (och säkert givande) att träffas någon dag och gå någon promenad, se hur det fungerar tillsammans.
- stillme
Precis vad vi behöver! Kul! Att träffas och promenera med hundarna för att känna av läget låter super!
Min hund har också blivit påhoppad av en "amstaffvariant", som tur är så fick han inga fysiska skador. Jag hade min hund kopplad(gick på trottoaren) och hann inte heller reagera/skydda honom då det kom en lös hund farandes, han attackerade direkt utan vidare förvarning, läskigt.
Jag PM:ar..
Min hund har också blivit påhoppad av en "amstaffvariant", som tur är så fick han inga fysiska skador. Jag hade min hund kopplad(gick på trottoaren) och hann inte heller reagera/skydda honom då det kom en lös hund farandes, han attackerade direkt utan vidare förvarning, läskigt.
Jag PM:ar..
- Marta
Hej!
Inte Skövde, men väl Falköping och det är ju inte längre bort än man kan träffas för lite träning och annat!
Inte Skövde, men väl Falköping och det är ju inte längre bort än man kan träffas för lite träning och annat!
Gamla hundar känner hemligheten: en pinne kan alltid bli två!
-

gladan - Inlägg: 46
gladan skrev:Hej!
Det skulle vara jätteroligt att få lite folk att träna med. Det är ju en sak att träna själv, en helt annan att ha störningar runtomkring.
- stillme
Ja, eller träna med andra ickeklickerfantaster och ge dom anvisningar om hur man vill ha det och få sen stå och argumentera VARFÖR och JA; JAG VET VAD JAG GÖR...i en halvtimme och sen gör de i alla fall inte som jag sagt utan som de brukat göra i 100 år.... 
-

Det låter som om vi behöver träna på samma saker....
- Marta
Jag skulle jättegärna hänga på någon gång... har en liten valpsing, fem månaders hanhund, som mer än något behöver få träffa (och 'inte' träffa) andra hundar, lära sig umgås och ignorera så att säga.
Jag är nyinflyttad (Tibro) och känner inte en själ med hund, bortsett från sambons föräldrars schäfer/goldenblandning. Jag tänkte gå en valpkurs, men den i Tibro var fulltecknad, och den jag hittade i Skövde erbjöd ungefär hjälp med inklickning, samt inträning av sitt, ligg och stanna... det enda som lät intressant med den kursen vore att få chansen att träna runt andra hundar. Om inte annat vore det trevligt att träffas ett gäng på stan, ta en liten runda med vovvarna, kanske sätta sig på något utefik och surra hund. 
-

Lydig - Inlägg: 26
Ja, men nu tycker jag vi gör slag i saken! Eftersom det är kört nu på kvällarna - ska vi träffas på dagen en helg? Skövde BK? Där finns ju flera planer, så även om det skulle vara folk där kan man säkert ha en hörna, man gå en runda och skulle det köra ihop sig fins det en massa andra ytor.
Lördag den 3:e
Söndag?
Förmiddag, eftermiddag?
Jag kan vilket som, men inte alls helgen efter och söndagen efter det.
Hänger ni med??
Lördag den 3:e
Söndag?
Förmiddag, eftermiddag?
Jag kan vilket som, men inte alls helgen efter och söndagen efter det.
Hänger ni med??
-