Retriverkurs i Vadstena
12 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
Retriverkurs i Vadstena
Det ser ut att kunna bli en retrieverkurs i Vadstena (ligger mitt emellan Stockholm och Göteborg, i Östergötland för dom som inte visste ;o)... ) preliminärt datum är den 15-16/8.
Det är Grethe Eklund (Canis Gävle/Dala) som lovat ställa upp som instruktör. Återkommer med mera information snart.
Det är Grethe Eklund (Canis Gävle/Dala) som lovat ställa upp som instruktör. Återkommer med mera information snart.
-

Nya - Inlägg: 65
Re: Retriverkurs i Vadstena
Spännande! Vi bor i Norrköping så det låter väldigt nära och bra dessutom... 
-

Moa - Inlägg: 39
Det låter jättekul! Tyvärr kan jag inte då, jag är på retreiverkurs med Eva Bodfäldt 10-14 augusti, så det blir lite tight. Jag är på en annan gång!
-

agrolsy - Inlägg: 176
Vad sugen jag blir!
I mitten av augusti kommer jag ha en 2.5 månaders bebis och det är ju inte det bästa utgångsläget. Har pratat med hussen/blivande pappan här hemma och han kan tänka sig en helg i Vadstena i augusti, så kanske det funkar!
*fortfarande optimist*
I mitten av augusti kommer jag ha en 2.5 månaders bebis och det är ju inte det bästa utgångsläget. Har pratat med hussen/blivande pappan här hemma och han kan tänka sig en helg i Vadstena i augusti, så kanske det funkar!
*fortfarande optimist*
-

AnnaH - Inlägg: 612
Kul, jag vill gärna vara med, ser med spänning fram emot lite mer info.
TREVLIG PINGST!
TREVLIG PINGST!
- ELIS
Nu har jag lagt upp en sida för retriverkursen. Ni hittar den på http://www.alstromer.se och klicka sedan på kurser och klickerkurs med jaktinriktning. Upplägget, pris och anmälning mm finns att läsa. Hoppas att tiden passar så många som möjligt!
Jag ser fram emot att träffa flera som vill träna jakt med klicker!!
Jag ser fram emot att träffa flera som vill träna jakt med klicker!!
-

Det kommer att bli en ny chans på den här kursen den 10-11 april. Grethe Eklund är instruktör! Mer information på http://www.alstromer.se klicka sedan vidare på kurser.... Det ska bli kul att träffa fler klickermänniskor(och hundar förstås) med jaktintresse!
-

Låter ju jättekul!! Det jag tänkte höra är om deltagarna ska vara helt färska, eller om det tränas på individnivå?
- Limpan
Med 6 deltagare blir det ganska mycket individuell träning. Kursen går noggrannt igenom de grundfärdigheter som behövs på jaktprov så småningom, men den vänder sig till nybörjare och dom som börjat lite på egen hand. Det är nog bra om hunden är (i alla fall något) klickervan. Kolla gärna med Grethe direkt!
-

Har mailat henne, så vi får se vad hon säger.
Hunden är ju klickervan och vi har ju redan tränat en del på jakt, men det är alltid så roligt med nya ideer, för just denna kombination (jakt + klicker) är ju rätt ovanlig.
Men som sagt, vi får se vad fröken säger
Hunden är ju klickervan och vi har ju redan tränat en del på jakt, men det är alltid så roligt med nya ideer, för just denna kombination (jakt + klicker) är ju rätt ovanlig.
Men som sagt, vi får se vad fröken säger
- Limpan
12 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2